Tuoreimmat uutiset

HARLEY-DAVIDSONIN VUODEN 2016 MALLISTO ON ENTISTÄKIN TUMMEMPI JA TEHOKKAAMPI

24 elokuu 2015

Harley-Davidsonin vuoden 2016 malliston huippukohtia ovat kaksi uutta ja hurjaa Dark Customia, yhtiön historian tehokkain Cruiser-mallisto sekä lukuisat suorituskyky- ja muotoiluparannukset.

inline_e48c629f3bff3283ca75dd280972d07c_56384ed81f04.jpg

Vuoden 2016 Harley-Davidson -moottoripyörämalliston huippukohdat

  • Uudet Iron 883™-ja Forty-Eight®-mallit vahvistavat Harley-Davidsonin johtoasemaa Dark Custom -tyylisuunnan kärjessä. Ne hakevat inspiraatiota menneisyyden kapinahengestä, mutta täydentävät sitä modernilla muotoilulla ja uudella jousituksella, joka hieman pehmentää Harley-Davidsonin alkuvoimaista linjaa.
  • Uusissa rajoitetun tuotannon S Series -cruisereissa on runsaasti tehoa ja viimeisintä tyyliä. Fat Boy® S ja Softail Slim® S yhdistävät upean viimeistelyn ja Screamin’ Eagle Twin Cam 110 -moottorin tehon, minkä ansiosta pyöristä ei puutu tyyliä eikä suorituskykyä.
  • Aiemmin vain Harley-Davidsonin Touring-malleihin tarjotut High Output Twin Cam 103™ -moottorit nostavat kaikkien Softail®-mallien tehoa viimeistellen Harley-Davidsonin historian tehokkaimman Cruiser-malliston.
  • Project RUSHMORE -tuotekehitysprojektista alkanut touring-vallankumous laajenee Road Glide® Ultra -moottoripyörän paluun myötä.

”Luvassa on jälleen historiallinen vuosi Harley-Davidsonille”, sanoo Mark-Hans Richer, Harley-Davidsonin Senior Vice President ja Chief Marketing Officer. ”Esittelemme historiamme tehokkaimmat Cruiserit, kuten aivan uuden S Series -malliston. Uudet Iron 883- ja Forty-Eight-mallit nostavat Dark Custom -ideologian aivan uudelle tasolle. Ne ovat tämän suuntauksen tyylipuhtaimmat edustajat sitten vuoden 2008, jolloin esittelimme ensimmäisen Dark Custom -malliston. Lisäksi vahvistamme johtoasemaamme Touring-malleissa Road Glide Ultran paluun ja suositun Heritage Softail Classicin uudistuksen myötä.”

Dark Customin ytimessä

Uusi Iron 883 on tarkoituksella hieman viimeistelemätön. Sen moderniin suunnitteluun on ammennettu inspiraatiota sekä vanhoista että uusista, tämän päivän Bobber-pyöristä, joita harrastajat ovat itse rakentaneet.. Täysin uusi etujousitus ja säädettävä takajousitus, kevyemmät magnesiumvanteet ja parannettu satula parantavat mukavuutta ja hallittavuutta. Uuden Forty-Eightin uhkaava ilme syntyy tukevasta eturenkaasta, uusista magnesiumvanteista sekä massiivisesta etupäästä, jossa on uusi 49 mm:n etuhaarukka. Myös siinä on parannettu, säädettävä takajousitus sekä uusi satula. Retrohenkiset piirteet sekä täydellinen sekoitus mustaa, värikkyyttä ja kromia antavat pyörälle rohkean visuaalisen ilmeen. Ajajat, jotka liikkuvat asfalttiviidakossa kevyellä ja ketterällä Harley-Davidson Street® 750 -mallilla, osaavat varmasti arvostaa uusien etu- ja takajarrujen parempaa turvallisuuden tunnetta.

Kaikkien aikojen tehokkain Cruiser-mallisto

Takarenkaat huutavat pian armoa, sillä tarjolla on nyt Harley-Davidsonin historian tehokkain Cruiser-mallisto. Screamin’ Eagle Twin Cam 110 -moottorin myötä Fat Boy S ja Softail Slim S saavat tehoa ja suorituskykyä, joka oli aiemmin varattu vain Custom Vehicle Operations (CVO) -malleille. Molempien tuotantomääriltään rajoitettujen mallien tumma ja uhmakas yleisilme kertoo niiden tehoista. Softail Slim S -malliin on saatavana uusi Olive Gold Denim -väritys sekä sotilashenkinen viimeistely, joka on kunnianosoitus Bobber-tyylisuunnan käynnistäneille sodan jälkeen rakennetuille custom-pyörille. Harley-Davidson tuo yhä useammille ajajille ripauksen Project RUSHMORE -suorituskykyä tarjoamalla High Output Twin Cam 103 -moottorin vakiovarusteena kaikkiin muihin vuoden 2016 Softail-malleihin.

Softailin vakionopeudensäädin

Vuodelle 2016 on muitakin Cruiser-uutisia: elektroninen vakionopeussäädin on nyt ensimmäistä kertaa saatavana Harley-Davidsonin kaikkiin Softail-malleihin. Uuteen sähköiseen kaasun ohjaukseen perustuva Harley-Davidsonin elektroninen vakionopeussäädin on vakiovarusteena vuosimallin 2016 Heritage Softail® Classic-, Softail® Deluxe-, Fat Boy S- ja Softail Slim S -malleissa ja saatavana lisävarusteena kaikkiin muihin vuoden 2016 Softail-malleihin.

Sportsterin uusi jousitus

Kaikki vuosimallin 2016 Sportster®-mallit kesyttävät karkeimmatkin tiet uuden etu- ja takajousituksen sekä parempien satuloiden ansiosta. Ne tuovat parannuksia sekä mukavuuteen että ajettavuuteen. Uusissa satuloissa käytetään huippuluokan materiaaleja, ja niiden muotoja on hiottu tuen parantamiseksi. Uudistettu Sportster-jousitus yhdistää emulsiotäytteiset coil-over-iskunvaimentimet ja uuden patruunatyyppisen etuhaarukan. Iskunvaimentimet on täytetty typpikaasulla, mikä estää ilman sekoittumista, ja niiden venttiileissä on 36 mm:n männät. Tämän sekä korkealaatuisen öljyn ansiosta sisään- ja ulosjoustot pysyvät hallinnassa, pieniin töyssyihin reagointi on nopeaa ja renkaiden pito säilyy epätasaisillakin alustoilla. Progressiivisten jousien esijännitystä voi säätää kierteitetystä pannasta satulan alla säilytettävän avaimen avulla. Iskunvaimentimien mukaan säädetyssä etuhaarukassa on kalibroitu mäntä- ja venttiilikokoonpano sekä progressiiviset jouset, jotka pitävät ajotuntuman yhtenäisenä koko sisään- ja ulosjouston ajan. Triple-rate-jousen ja öljylukon ansiosta haarukka estää pyörää pomppimasta kovan jarrutuksen aikana.

Road Glide Ultra

Road Glide Ultra oli kahden vuoden ajan tauolla Harley-Davidsonin mallistosta. Tauon aikana malliin on ripoteltu lisää tyyliä, erinomaista aerodynamiikkaa sekä parasta Touring-ergonomiaa sekä ajajalle että matkustajalle. Uudistukset ovat seurausta asiakaslähtöisestä Project RUSHMORE -tuotekehityshankkeesta. Uuden Twin-Cooled™ High Output Twin Cam 103™ -voimanpesän tinkimättömän suorituskyvyn ansiosta uusi Road Glide Ultra ylittää vaativimmankin Touring-pyörän käyttäjän odotukset.

Heritage Softail Classic

Nostalgista tyyliä tasaiseen ja moderniin Softail-suorituskykyyn yhdistävä Heritage Softail Classic saa vuonna 2016 päivitetyn ilmeen sekä High Output Twin Cam 103 -moottorin, vakionopeussäätimen vakiovarusteena ja uuden sivulaukkujen tukirakenteen.Lisätietoja saatavilla liitteenä olevassa Cruiser-lehdistötiedotteessa.

Edelliselle sivulle