Tuoreimmat uutiset

HARLEY-DAVIDSONIN UUSI MILWAUKEE-EIGHT-MOOTTORI NOSTAA TOURING-PYÖRÄT UUDELLE TASOLLE

23 elokuu 2016

HARLEY-DAVIDSONIN UUSI MILWAUKEE-EIGHT-MOOTTORI NOSTAA TOURING-PYÖRÄT UUDELLE TASOLLE

HARLEY-DAVIDSONIN UUSI MILWAUKEE-EIGHT-MOOTTORI NOSTAA TOURING-PYÖRÄT UUDELLE TASOLLE

Harrikan uusin Big Twin tarjoaa parempaa polttoainetehokkuutta, suorituskykyä ja ajomukavuutta.

MILWAUKEE (23. elokuuta 2016) – Harley-Davidsonin® Milwaukee-Eight™-moottori on yhtiön maineikkaan Big Twin -tuoteperheen yhdeksäs jäsen. Edeltäjiensä klassisen ulkonäön, ajotuntuman ja komean äänen säilyttänyt moottori tekee matkanteosta entistää mukavampaa niin kuljettajalle kuin matkustajallekin. Täysin uudella tavalla muotoiltu Milwaukee-Eight tarjoaa nopean liikkeellelähdön, lisätehoa ohitukseen, erinomaisen polttoainetehokkuuden, jykevän äänen, tasaisen ajon ja juuri sellaisen elämyksen, jota kuljettajat Harley-Davidsonin matkapyörältä odottavatkin.

"Tärkein ohjenuoramme Milwaukee-Eight-moottorin suunnittelussa oli eri puolilla maailmaa tehdystä asiakastutkimuksesta saatu palaute", kertoo Scott Miller, Harley-Davidson Vice-President of Styling and Product Development Strategy. "Kuljettajat toivoivat meiltä moottoria, joka parantaisi heidän ajokokemustaan kaikin mahdollisin tavoin. Samaan aikaan he vaativat meitä kunnioittamaan perinteitämme sekä Harley-Davidson V-Twinin tärkeimpiä piirteitä ja ominaisuuksia. Haaste oli vaativa, mutta me onnistuimme siinä. Milwaukee-Eight-moottorin myötä aloitimme uuden aikakauden Harley-Davidsonin tehossa, suorituskyvyssä ja innovatiivisuudessa."

Uudet Milwaukee-Eight-moottorit nähdään jokaisessa vuoden 2017 Harley-Davidson Touring- ja Trike-mallissa. Milwaukee-Eight-moottoreista tulee saataville kaksi kuutiotilavuutta ja kolme eri muunnelmaa:

Öljyjäähdytteinen Milwaukee-Eight 107 (107 CID, 1745 cc) Street Glide® Special-, Road Glide Special-®, Road King- ®/ Road King® Classic- sekä Freewheeler® -malleihin.

Nestejäähdytteinen Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 107 (107 CID, 1745 cc) Ultra Limited- / Ultra Limited Low-, Road Glide® Ultra- ja Tri Glide® Ultra -malleihin.

Nestejäähdytteinen Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 (114 CID,1870 cc) CVO™ Limited- ja CVO™ Street Glide® -malleihin.

Enemmän tehoa

Kukin Milwaukee-Eight-moottori tuottaa jopa 11 prosenttia enemmän vääntöä kuin sen korvaama edellisen vuoden matkapyörämalli (vaihtelee malleittain). Isomman kuutiotilavuuden lisäksi Milwaukee-Eight-moottorissa on korkeampi puristussuhde, ja sen neliventtiiliset sylinterinkannet mahdollistavat jopa 50 prosenttia tehokkaamman imu- ja pakoputken virtauskapasiteetin. Venttiilikoneistoa ei tarvitse säätää, sillä vipuvarsien muotoilun ansiosta venttiilin välys voidaan säätää pysyvästi jo tehtaalla. Kaksi sytytystulppaa kussakin sylinterissä tehostaa polttoaineen palamista. Yksi ketjuvetoinen nokka-akseli on kevyempi, mekaanisesti yksinkertaisempi ja aiheuttaa vähemmän kitkaa ja melua.

"Milwaukee-Eight-moottorissa on säilytetty Harley-Davidsonin klassinen 45 asteen V-Twin-muotoilu", kertoo suunnittelutiimiä johtanut Alex Bozmoski, Harley-Davidson Chief Powertrain Engineer. "Siinä on myös samat teho-ominaisuudet, jotka ovat Harley-Davidson Big Twinin todellinen perintö: vahva alakierrosten vääntö sekä leveä, tasainen tehokäyrä keskialueella, mikä sopii ihanteellisesti matkapyörän ajajille."

Nopeampi kiihdytys

Milwaukee-Eight painaa aina yhtä paljon kuin moottori, jonka se korvaa. Siksi sen tarjoama lisäteho vaikuttaa suoraan parempaan kiihdytystehoon.

• Twin Cam High Output 103:een verrattuna Milwaukee-Eight 107 kiihtyy 11 prosenttia nopeammin 0–97 kilometriin tunnissa, mikä vastaa kahden–kolmen pyörän mitan parannusta. Suurimmalla vaihteella se kiihtyy 11 prosenttia nopeammin 97–129 kilometriin tunnissa, mikä vastaa yhden–kahden pyörän mitan parannusta.

• Twin Cam 110:een™ verrattuna Milwaukee-Eight 114 kiihtyy 8 prosenttia nopeammin 0–97:ään ja 12 prosenttia nopeammin 97–129 kilometriin tunnissa.

Pienempi polttoaineenkulutus

Milwaukee-Eight-moottorin ilmavirtaukseen ja polttoaineen palamiseen tehdyt muutokset, kuten kahden sytytystulpan käyttö kussakin sylinterissä, tehostavat moottorin toimintaa ja pienentävät polttoaineenkulutusta. Vaikutus polttoaineenkulutukseen, ja sitä vastaava parannus kuljettuun etäisyyteen, riippuu moottorin mallista ja kuutiotilavuudesta.

Lämmönhallinta

Milwaukee-Eight parantaa sekä kuljettajan että matkustajan ajomukavuutta vähäisemmän lämmön varastoitumisen, paremman viilennyksen ja uuden pakokaasujärjestelmän ansiosta. Jokaisessa Milwaukee-Eight-moottorissa on kunkin moottoripyörämallin erikoisvaatimusten mukainen jäähdytysjärjestelmä, jossa öljy- tai nestejäähdytys suunnataan sylinterinkansien kuumimpien osien ympärille. Jokaisessa sylinterissä oleva nakutustunnistin mahdollistaa tarkan ajoituksen. Taaempana olevan pakoputken paikkaa on vaihdettu, ja katalysaattori on sijoitettu niin, että se ohjaa lämmön matkustajasta poispäin. Joutokäyntinopeutta on laskettu 1000 rpm:stä 850 rpm:ään.

Enemmän tilaa

Uusi, kapeampi kotelo ja matalaprofiilinen ilmanpuhdistimen kansi jättävät enemmän tilaa kuljettajan jaloille moottorin ympärillä, ja monen kuljettajan jalat yltävät nyt helpommin maahan. Kaikissa Milwaukee-Eight-moottorilla varustetuissa malleissa on hydraulinen Assist and Slip -kytkin, joka vähentää 7 prosentilla kytkimen käyttöön tarvittavaa voimaa.

Vähemmän tärinää

Kumieristein kiinnitetyssä Milwaukee-Eight-moottorissa on sisäinen tasapainotusjärjestelmä, joka vähentää tärinää 75-prosenttisesti joutokäynnin aikana parantaen kuljettajan ja matkustajan ajokokemusta ja säilyttäen samalla Harley® V-Twin -moottoreiden klassiset tunnusmerkit.

Täyteläistä jyrähtelyä

Kevyemmät venttiilit, ihanteellisesti muotoillut kotelot, yksi nokka-akseli ja kehittyneet voimansiirtokomponentit vaimentavat moottorista lähtevää mekaanista ääntä. Moottorin imukanava ja ilmanpuhdistin vähentävät imukanavasta aiheutuvaa ääntä, mutta takaavat samalla parhaan mahdollisen ilmavirran. Uusi Milwaukee-Eight-moottori on siis mekaanisesti edeltäjiään hiljaisempi. Se mahdollistaa myös pakoputken vakuuttavan jyrähtelyn täyttäen silti kaikki globaalit melu- ja päästöstandardit.

Tehokkaampi lataus

Milwaukee-Eight-moottorin latausjärjestelmä lataa akun 50 prosenttia tehokkaammin joutokäynnillä ja täyttää paremmin erityisesti matkapyörillä ajavien tarpeet takaamalla riittävästi tehoa lisävaloihin, kaiuttimiin, lämmitettäviin laitteisiin sekä muihin lisävarusteisiin.

Uusi ulkonäkö

Milwaukee-Eight edustaa virtaviivaista, modernia muotoilua kunnioittaen aikaisempien Harley-Davidson Big Twin -moottoreiden perintöä.

"Milwaukee-Eight muotoiltiin uhkumaan tehoa ja voimaa", sanoo Brad Richards, Harley-Davidson Director of Styling. "Se on kuin olympiauimarin selkä: kapea vyötäröstä, mutta leveä ja lihaksikas hartioista."

"Venttiilikopat ovat kuin tiukasti lihaksia peittävä iho, ja vipuvarret näyttävät pyrkivän ulos moottorista", Richards kuvailee. "Ensimmäistä kertaa sitten Knuckleheadin, venttiilikopista voi päätellä paljon moottorin tehosta. Ja ne ovat hyvin massiiviset. Kun istut satulassa ja katsot alas, näet moottorin vielä paremmin".

Jos haluat kokea henkilökohtaisesti Harley-Davidsonin 2017-malliston muodonmuutoksen, varaa koeajo sivulla www.h-d.com/discovermore.

Tietoja Harley-Davidson Motor Companysta

Vuonna 1903 perustettu Harley-Davidson Motor Company valmistaa Custom-, Cruiser-, Touring- ja Street-moottoripyöriä ja tarjoaa kattavan valikoiman Harley-Davidson® -moottoripyörien osia, varusteita, ajotarvikkeita ja -vaatteita sekä keräilyesineitä. Lisätietoja sivustolla www.h-d.com.


Edelliselle sivulle